Míg néhány e-mail marketinges attól tart, hogy a közösségi média miatt elveszti közönségét, kutatások szerint a két típusú médiumot lehet ötvözni. Ám ami valós veszélyt jelenthet, az az SMS üzenetek továbbra is növekvő népszerűsége a tinédzserek körében.

Az ExactTarget felmérése során felnőtteket és tinédzsereket kérdeztek kedvenc kommunikációs csatornáikról, és a válaszokból kitűnik, hogy ez az aggodalom megalapozott a fiatalabbakat tekintve. Amikor azt kérték, válasszanak az e-mail és a Facebook – a legkedveltebb közösségi hálózatuk – között, a 15-17 éves válaszadók 33%-a az e-mailt, 31%-a a Facebookot választotta. Körülbelül 25% volt azok aránya, akik a kettőt egyformán kedvelték.
Amikor a Facebook és az SMS között kellett választani, az arányok még kedvezőtlenebbül alakultak a közösségi hálózat számára: a tinik 48%-a inkább a szöveges üzenetek mellett tette le voksát, míg csupán 12% volt azok aránya, akik a Facebookot részesítették előnyben.
Az SMS az e-maillel szemben is nyerni tudott, bár a felnőttek körében még mindig erősebb a kötődés az e-mailhez.
Az SMS-küldés volt az a tevékenység, melyet a megkérdezett tinik, saját bevallásuk szerint, egyre növekvő arányban használtak, írja az ExactTarget. Jelentős volt azoknak a fiataloknak a száma is, akik a Facebookot, a személyes találkozást vagy az e-mailes kommunikációt végzik egyre gyakrabban, de jóval többen voltak, akiknél ezen eszközök használatának aránya stagnált.
A felnőttek is fokozottan használják a szöveges üzeneteket: a 18 évesnél idősebb válaszadók negyede jelezte, hogy egyre többször veszi igénybe a szolgáltatást. De még így is a megkérdezettek mintegy harmada állította, hogy sosem küld SMS-t – ez jóval több, mint a tini korcsoportban mért 13%.
(Forrás: eMarketer)

« »