A mobilmarketingeseknek nem kell aggódniuk, hogy eljut-e üzenetük a felsőoktatásban tanulókhoz: a Harris Interactive 2008 augusztusában készített kutatásából kiderül, hogy 10-ből 9 amerikai egyetemista rendelkezik mobiltelefonnal, és 70%-uk használja is a rövid szöveges üzenetek funkciót készülékén.

Az arány pedig emelkedik. A Youth Trends által 2008 májusában megkérdezett hallgatók több mint 70%-a állította, hogy gyakrabban SMS-ezett, mint az előző évben.
Ez nem jelenti azonban azt, hogy a diákok szeretnék, ha a marketingesek rövid szöveges üzenetekkel bombáznák őket. Még a leiratkozási lehetőség biztosítása sem 100%-os módszer a mobillal rendelkező hallgatók eléréséhez. A válaszadók több mint fele ugyanis nem kíván engedélyhez kötött reklámokat kapni.
„A fiatalok felismerik, hogy a reklám támogatja az általuk kedvelt dolgokat, de nem akarják, hogy félbe is szakítsa őket” – mondta Debra Aho Williamson, az eMarketer vezető elemzője. „Ha a reklám akkor bukkan fel, amikor nem akarják, annak semmi értelme; de ha a hirdető támogatja azt, amit éppen csinálnak, az mindenképpen pozitív.”
Az ilyen típusú reklámozásra jó példa a szponzorált SMS-alapú információ, melyet a fesztiválra járók kérhetnek. A mobilosok küldenek egy üzenetet, és megkapják a napi programokat, illetve egyéb információkat, egy rövid reklámtartalommal kíséretében.
(Forrás: eMarketer)

« »