Lehet, hogy rendkívül egyszerű SMS-promóciót indítani, de mint minden hatékony marketing eszköz esetében, itt is folyamatos mérésre van szükség, hogy megállapíthassuk a megtérülést. A márkáknak pedig hasznos lehet, ha a fogyasztói információkat is integrálják adatbázisukba.

A mobilmarketingnek megvannak a maga sajátos komplexitásai, melyet a marketingeseknek meg kell tanulniuk, ha ezt a csatornát is hatékonyan be kívánják építeni a marketing mixükbe.
Összefoglaltunk néhány aranyszabályt:

  • Címkézzük fel az üzenetet. Lehet, hogy a fogyasztók nem ismerik fel elsőre a rövid kódokat, ezért az első szó mindenképpen azonosítsa be a márkát vagy a kampányt. Sok hirdető ezzel nincs tisztában, s így általános üzeneteket küldenek ki, melyet a fogyasztók nem tudnak hova tenni.
  • Használjunk rövidítéseket. A mindennapi használatban már bevett rövidítések abszolút elfogadhatóak, például „Az ÁSZF-et megtalálja fiókjainkban”, azaz az „Általános Szerződési Feltételeket megtalálja fiókjainkban”. Menjünk biztosra, csak olyan rövidítéseket használjunk, melyeket vélhetően az összes címzett megért.
  • –    Tudjuk, mikor van igény a leiratkozásra. Lehet, hogy nem kell minden egyes üzenetbe belefoglalnunk, hogyan lehet leiratkozni, de jobb, ha erről egy szakértővel konzultálunk. A Mobilmarketing Szövetség rendszeres időközönként javasolja a leiratkozási opció megjelenítését.
  • Tegyük a feltételeket és részleteket könnyen elérhetővé. Fontos, hogy a kampányban történő részvétel / feliratkozás feltételeit, részleteit tegyük átláthatóvá és könnyen elérhetővé egy weboldalon, melyben minden fontos információt feltüntetünk a mobilmarketing kampányról: az üzenetek számát, a tartalom jellegét, az üzenetek díjszabását, az ügyfélszolgálat elérhetőségét és a leiratkozási lehetőségeket.
  • Ne feledkezzünk meg az „segítség” üzenetekről. Minden SMS-kampányban szükséges annak biztosítása, hogy a fogyasztó egy adott szót (pl. segítség) elküldve, válasz SMS-t kap, mely egy rövid ismertetőt tartalmaz a kampányról, telefonszámot az ügyfélszolgálathoz, illetve leiratkozási útmutatót.
  • Tudjuk, mikor elég. Ne küldjünk túl gyakran SMS-t. Mint minden csatorna esetében, az ideális gyakoriság itt is a kampánytól és a fogyasztóktól függ. Tegyük lehetővé a fogyasztók számára, hogy megjelöljék, milyen gyakran szeretnének hallani felőlünk.
  • Integráljuk az üzeneteket. A mobil csatorna legyen egy opció a fogyasztók számára, és tartsuk észben, hogy hamarosan egyre többen választják majd a mobil csatornát elsődleges csatornaként.

Mindenekfelett, tartsuk észben, hogy végső soron a fogyasztó dönt arról, hogy részt akar-e venni a mobil programokban. Fogadjuk meg ezeket a szabályokat, hogy minden mobilba fektetett fillérből a legtöbbet hozhassuk ki.
(Forrás: DMNews)

« »