Ahogy csökkennek a mobilos hanghívás-alapú szolgáltatásokból származó bevételek, a szolgáltatók inkább a mobil adatforgalmi szolgáltatások felé tekintgetnek. A szöveges üzenetküldés az egyik legnépszerűbb ezek között, a számos típusú üzenetből származó bevétel pedig egyre nő.

A brit, francia, német, olasz és spanyol SMS-ezők száma 3,3%-kal nő évente, szerepel az Airwide Solutions 2008 decemberi adataiban. Az elemző cég szerint ennél nagyobb ütemben csak az MMS-küldők tábora nő, ahol is ez az érték 9,2%.
A brit mobilosok 2008-ban mindennap átlagosan 25 millió szöveges üzenetet küldtek. Az évi 30 000 fontnál (55 200 dollár) magasabb jövedelmű felhasználók között különösen gyorsan, évente 16,9%-kal nő a szöveges üzenetküldés volumene.
„Habár a mobilos üzenetküldés forgalmának növekedése minden bizonnyal jó hír az ipar számára, kiemeli annak fontosságát is, hogy a szolgáltató által kiépített infrastruktúra hatékony legyen és elbírja majd a megnövekedett forgalmat az elkövetkezendő években is” – mondta Jay Seaton, az Airwide vezérigazgatója, egy közleményben.
Franciaország, ahol az MMS-felhasználók száma a leggyorsabb ütemben (15,2%) nőtt, második helyen áll az SMS-forgalom gyarapodásában is, ez 2008-ban 8,1% volt.
Az Airwide szerint a mobilmarketing és –reklámozás további növekedést fog produkálni, hozzátéve, hogy 2009-ben megkezdődhet a földrajzi elhelyezkedésen alapuló mobil reklámozás is. A cég szerint a mobil üzenetküldési forgalom még gyorsabban emelkedhet a gazdaságilag kevésbé fejlett, nemrégiben iparosodó vidékeken, mint például Ázsia csendes-óceáni része vagy Afrika.
Habár a mobilos üzenet-szolgáltatások szektora, mint egész, növekedéssel számolhat, valószínűleg nem az SMS, a kategória legkiforrottabbja, vezeti majd ezt a növekedést.
A Frost&Sullivan 2008 szeptemberi előrejelzései szerint Nyugat-Európában az MMS-forgalmi adatok 2007 és 2011 között majdnem egyharmados összesített éves növekedést (CAGR) mutatnak majd, ezzel egyidőben az SMS-ből származó bevételek csökkenése várható.
(Forrás: eMarketer)

« »