A mobiltelefonon keresztül terjesztett és felhasználható kuponokat 2013-ra mintegy 200 millió előfizető használja majd – derül ki a Juniper Research egy friss kutatásából.

A Juniper Research jelentése szerint a mobilkupon piac jelenleg Japánban és Koreában a legfejlettebb, de egyre nagyobb számban alkalmazzák az eszközt Európában és az USA-ban is a főbb kereskedelmi szektorokban, mint például az éttermekben, szórakozóhelyeken, élelmiszer- és egyéb üzletekben.

A Távol-Kelet fejlett nemzetei, Észak-Amerika és Nyugat-Európa teszik majd ki a piac legnagyobb részét 2013-ban.

A jelentés szerzője, Howard Wilcox részletesebben is beszámolt: „Manapság a kuponok túlnyomó többsége papír-alapú, de a mobiltelefon teljes körű, egyéni marketing eszköz, és a mobilkuponok tesztjei gyakran kétszámjegyű értékekkel nagyobb válaszadási arányokat mutattak.”

A Juniper jelentés kiemeli a kényelmet és az egyszerűbb kezelhetőséget, mint előnyt. Van azonban néhány nehézség is, mint például az, hogy nem áll rendelkezésre elegendő POS terminál a boltok kasszáinál, mely lehetővé tenné a könnyű és gyors beváltást, ami pedig létfontosságú a fogyasztói élményhez.

Napjainkban a mobilkuponok használata nagyrészt a Távol-Keletre összpontosul. 2013-ra azonban Nyugat-Európa és Észak-Amerika teszi majd ki a kupon beváltási értékek 20%-át. A technológia is fontos tényező, a legtöbb jelenleg egy kódból – gyakran vonalkódból – és egy SMS-ből áll. A jövőben a közeli rádiófrekvenciás kommunikációs technológia (NFC) terjed majd el az alkalmazás használatára.
(Forrás: DMA)

« »