A mobilreklámozás már egy ideje a figyelem középpontjában van. Habár a szöveges üzenetek népszerűek a fiatal felnőttek körében, a 160 karakteres formátum még nem képes tömegeket befolyásolni.

Mégis, azok a fogyasztók, akik válaszolnak a mobilreklámokra, a szöveges üzenet formátumot kedvelik a legjobban – derül ki az amerikai Direkt Marketing Szövetség felméréséből, melyben 15 év feletti mobilosokat kérdeztek. 10-ből 7 válaszadó, aki már cselekedett mobilreklámok hatására, állította, hogy egy termékről vagy szolgáltatásról szóló SMS üzenet ösztönző hatással volt rá. Ez majdnem háromszor annyi, mint ahányan kuponra vagy mobilinternetes reklámra reagáltak. De még a szöveges üzenetek sem képesek az olyan marketing eszközöket, mint az e-mailt vagy a DM leveleket kiszorítani. Sőt, a 2008 februárjában az ExactTarget által megkérdezett amerikai Internet-felhasználók csupán 1%-a jelölte meg a szöveges üzenetet, mint általa legjobban kedvelt, engedélyhez kötött csatornát. Ehelyett, elfogadóbb az eszközzel szemben, ha az többcsatornás kampány részeként vagy jól elkülöníthető célcsoport megszólítására van használva.
A szöveges üzenet lehet, hogy alulmarad a mobilreklámozásban, ahogy egyre jobban elterjednek az okostelefonok, és a kedvező tarifarendszerek, gondoljunk csak az iPhone-ra. Azonban egyszerűsége és könnyű összeegyeztethetősége miatt a szöveges e-mailekhez hasonlóan várhatóan még sokáig vonzó marad.
A nagyobb kérdés továbbra is az, hogy mikor lesz a mobilreklám igazán elterjedt marketingeszköz? A legtöbb marketinges számára ugyanis jelenleg még csak kísérleti jelleggel szerepel a portfólióban.
A 2008 februárjában az iMedia Connection által készített felmérés is jelezte, hogy a mobilmarketing még gyerekcipőben jár. Habár a válaszadók egynegyede nyitottnak bizonyult arra, hogy a mobilmarketing használatát fontolóra vegye idén, kétharmaduk inkább csak próbaként alkalmazná. John du Pre Gauntt, az eMarketer vezető elemzője szerint azonban „egyre nagyobb érdeklődést tapasztalhatunk a mobilmarketinggel kapcsolatban. Még azok is, akik jelenleg nem élnek ezzel a lehetőséggel, főleg az időzítés vagy egyéb taktikai okok miatt döntenek így, nem pedig azért, mert nem tartják vonzónak az ötletet”.
(Forrás: eMarketer)

« »