2011. május 18-29-e között a Kontaktia Kft. saját kutatásában vizsgálta a magyarországi szálláshelyek marketingkommunikációs tevékenységét. A kutatás szálláshely és megye szerinti reprezentatív mintán, 1200 szálláshely részvételével készült.
A kutatás során kiderült, hogy a magyarországi szálláshelyek a személyes és az e-mail-es kommunikációt ismerik és használják rendszeresen, az olyan direkt eszközöket, mint például az sms marketing vagy a telemarketing kisebb arányban alkalmazzák.
Ugyanakkor fény derült arra, hogy a megkérdezettek 16%-a nem tudja, hogy melyik az a marketingkommunikációs csatorna, melynek hatására hozzá érkeznek a vendégek, ez pedig direktmarketing eszközökkel jól mérhető.
Érdekesség, hogy a megkérdezett szálláshelyek 72%-a nem foglalkoztat főállású marketing munkatársat, ennek ellenére 75%-ban végeznek ügyfél-elégedettség vizsgálatot. A válaszokból kiderül, hogy a marketing munkatárssal rendelkező cégek nagyobb arányban végeznek ügyfél-elégedettség vizsgálatot, szemben azokkal a versenytársaikkal, akik nem foglalkoztatnak főállású marketingest.
A válaszokból megtudhatjuk, hogy a magyarországi szálláshelyek 30%-a nem rendelkezik korábbi ügyfeleiről nyilvántartott adatbázissal, melyet az értékesítés során fel tudnának használni. Az eredményekből az is kiderül, hogy a válaszadók 82%-a nem üzemeltet saját önálló ügyfélszolgálatot, és nem is tervezik ezt.
Látható, hogy a hazai szálláshelyek többsége kevésbé vagy egyáltalán nem volt elégedett, és a hogyan az általuk használt módszerekre vonatkozó kérdésekből kiderült többnyire elavult eszközöket alkalmaznak, amitől nem várhatják az fejlődést.
Megállapítható, hogy sokan tisztába vannak a vendégek fontosságával, de sok esetben nem áll a rendelkezésükre a megfelelő eszköz vagy erőforrás, hogy kezeljék a vendégekkel való folyamatos kapcsolattartást. Azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy nemcsak a dömping-időszakban jelentős a kapcsolattartás, hiszen az utazások megtervezése már sokkal korábban elkezdődik.
(forrás: http://www.gazdasagiportal.hu/)