A Deloitte szerint az Y generáció tagjai, azaz a ma 20-30 évesek, minden más demográfiai szegmensnél gyakrabban küldenek SMS-t.

A GfK NOP és a Brightkite (azelőtt Limbo) becslései szerint a 18-24 évesek 83%-a és a 25-34 évesek 85%-a használta az üzenetküldési funkciót 2008 végén.
Ezek a számok jelentősen magasabbak, mint a többi korcsoportban, mely átlagosan 61% körül mozog.
Összehasonlításképpen, a Scarborough Research jelentése szerint az előfizetők csupán 48%-a használta az SMS szolgáltatást, a Yankee Group pedig csupán 48%-ra becsülte a hetente a funkciót használók arányát.
Egy 2008-as eROI közvélemény-kutatás szerint a rövid szöveges üzenet a középiskolások és egyetemisták, főiskolások kedvenc kommunikációs csatornája – ezzel az e-mailt, a közösségi oldalakat és az azonnali üzenetküldést is megelőzve.
A The New York Times pedig egy Nielsen kutatást idézve azt állította, hogy a tinik átlagosan havonta 2272 szöveges üzenetet küldtek-kaptak 2008 negyedik negyedévében, mely jóval nagyobb, mint a J.D. Power and Associates által számolt havi 98 üzenet, melyet az összes mobilfelhasználó küldött.
Tehát a tinik és a fiatal felnőttek többet SMS-eznek, mint a népesség többi része – és mit tesznek ezzel kapcsolatban a marketingesek?
A PROMO magazin kutatást végzett a hirdetők által használt interaktív technikákról, és az eredmények szerint, míg több mint negyedük fektetett SMS-be és digitális kuponokba, ez jóval lemaradt az egyéb digitális eszközök, mint például az e-mail, a blogok vagy a banneres és keresőmarketing mögött.
A mobilmarketing figyelmen kívül hagyása azonban stratégiai hiba lehet.
A Limbo és a GfK felmérése azt jelzi, hogy a 18-34 éves mobil előfizetők majdnem fele – az Egyesült Államok legaktívabb SMS-küldői – emlékeztek is a mobilreklámokra.
Azok a hirdetők tehát, akik a fiatalok figyelmét szeretnék megragadni – érdemes, ha az ujjaiknál fogva vezetik őket.
(Forrás: eMarketer)

»