Általános Szerződési Feltételek
1. Szerződő felek
Bip Communications Kft.
1134 Budapest, Bulcsú utca 23/b.
Adószám: 22978851-2-41
Közösségi adószám: HU22978851
Cégjegyzékszám: 01-09-947432
Bankszámlaszám: 10401000-50526575-67511005 (K&H Bank)
A bipkampany.hu szolgáltatással (továbbiakban: Szolgáltatás) interneten keresztül rövid szöveges üzenet (SMS) küldhető mobiltelefonra és/vagy fogadható mobiltelefonokról. A szolgáltatás üzemeltetője a Bip Communications Kft. (továbbiakban: Szolgáltató).
A szolgáltatás igénybevevője (továbbiakban: Felhasználó) a Szolgáltatótól kapott hozzáféréssel a Szolgáltató által rendelkezésére bocsátott és üzemeltetett rendszeren keresztül SMS üzenetforgalmazást végezhet. A szolgáltatást bárki igénybe veheti, saját felelősségére használhatja az alábbi általános szerződési feltételekkel. Szolgáltató az SMS forgalmazást a mindenkori díjszabásának megfelelően végzi, a mindenkori díjszabás a szolgáltatás pénzügyi felületén érhető el.
Felhasználó és Szolgáltató együttesen a továbbiakban: Felek vagy Szerződő Felek.
2. A rendszer igénybevétele
- A Felhasználó az Internet hálózatán keresztül a Szolgáltatótól kapott belépési kódok segítségével jelentkezhet be a Szolgáltató által üzemeltetett rendszerbe és érheti el az SMS átjáró (gateway, vagy API) felületet is.
- A felhasználónevet és a jelszót a Szolgáltató a Felhasználó részére az online regisztrációt követően biztosítja.
- Az üzenetküldő felület elérésére és üzenet küldésére az év minden napján, a nap 24 órájában van lehetőség, az esetleges karbantartási időszakok kivételével, amelyről Szolgáltató legalább 2 nappal a karbantartást megelőzően köteles a Felhasználót tájékoztatni email formájában.
3. SMS üzenetek küldése
- A bejelentkezést követően Felhasználó az SMS küldő rendszeren keresztül adhatja meg az elküldendő SMS szövegét, az SMS címzettjeit, azok mobilszámát és választhat feladó azonosítót, a Szolgáltatói Szerződésben vagy - amennyiben lehetséges - az SMS küldő rendszerben rögzített adatok alapján. SMS átjáró (gateway vagy API) esetén az API dokumentációban elérhető módon adhatja meg ezeket az adatokat.
- A feladó azonosító lehet alfanumerikus vagy numerikus. Numerikus szám esetén a feladó szám nemzetközi formátumú (jelek nélkül, csak számjegyekkel). Alfanumerikus feladó esetén maximum 11 karakter adható meg, amelyek az angol ABC betűi vagy számok lehetnek (egyéb írásjelek, szóköz, kötőjel nem megengedettek).
- Ha a beállítandó feladóazonosító vagy az elküldendő SMS feladó azonosítója nem felel meg a szerződésben foglaltaknak, Szolgáltató a feladóazonosító beállítását és/vagy az üzenet elküldését visszautasítja. Az igényelt ill. megadott feladóazonosító(k) működőképessége (azaz kézbesíthetősége) a mobilszolgáltatók mindenkori korlátozásaitól függően értesítés nélkül megváltozhat, azaz átmenetileg vagy véglegesen megszűnhet egy vagy több mobilszolgáltató irányába.
- A továbbítható SMS hossza egyetlen SMS-nél 160 karakter, összefűzött SMS esetében 153 karakter SMS-enként. Összefűzve maximum 3 SMS (459 karakter) adható fel egybefüggő üzenetként. A rendszer az összefűzést automatikusan elvégzi, annak árát az üzenethez felhasznált SMS-ek darabszámával számítja. A teljes ékezetes (Unicode) típusú üzenetek feladásánál egyetlen SMS hossza 70 karakter, összefűzött SMS használata esetén 67 karakter, így összefűzve maximum 201 karakter küldhető el.
- Az összefűzött SMS-ek használatakor az üzenetfeladás teljes díja az összefűzött SMS-ek darabszámával egyenlő (így például egy darab kétrészes SMS díja 2 db egyrészes SMS árával egyenlő).
- A Szolgáltató átlagosan 10 SMS/mp áteresztési sebességet szavatol a Felhasználónak a szolgáltatók hálózatába történő átadás esetén.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy a bipkampany.hu az üzeneteket a telekommunikációs cégek közreműködésével küldi el. A kiküldött SMS üzenetek célbaéréséhez szükséges, hogy a címzett telefonja az üzenet fogadására képes legyen (bekapcsolt, műszakilag alkalmas készülék térerővel ellátott területen, szabad memória- és tárolókapacitással az üzenet fogadására).
- A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges roaming problémákból eredően kézbesíthetetlen üzenetekért.
4. Felek felelőssége
4.1. Az etikus üzenetküldés szabályainak betartása
Felhasználó felelős az alábbiak betartásáért:
- A küldött üzenetek meg kell feleljenek az alapvető etikai normáknak mind a tartalom, mind rendszeresség, mind a címzettenkénti üzenetszám, mind pedig a feladás (vagy későbbre időzített üzenet esetén az időzítés) időpontja tekintetében.
- Alapvető etikai normaként promóciós célú üzenetek esetén a heti maximum 1 üzenet munkaidőben történő kézbesítését tekintjük címzettenként.
- Tranzakcionális jellegű üzeneteknél ilyen megkötés nincs: tranzakcionális jellegűnek elsősorban a címzetthez köthető tevékenység által kiváltott üzenetküldést és az automatizált értesítéseket tekintjük.
- Az etikai normáktól egyértelműen el lehet térni azokban az esetekben, ha a címzett hozzájárult SMS-ek fogadásához Felhasználó által meghatározott mennyiségben, rendszerességben, időpontban.
- Első példa (tranzakcionális SMS): az üzenetküldés egy banki felületre belépéshez szükséges, ahol elvárás az üzenet mielőbbi kézbesítése. Ekkor akár éjszaka is, akár egymást követően több alkalommal (pl. sikertelen beléptetés esetén) is küldhető üzenet.
- Második példa (promóciós SMS): amennyiben az SMS küldés egy étterem ebédmenüjének napi értesítőjét tartalmazza, a naponta küldött üzenetküldés szabályszerűnek minősül.
- Harmadik példa (tranzakcionális SMS): ha Felhasználó olyan szolgáltatást alakít ki, ahol saját munkatársai számára érkező e-mailekről a bipkampany.hu SMS átjáróját használva SMS értesítéseket küld. Ekkor munkatársai tájékoztatása mellett az üzenetek kézbesítése szabályszerű tetszőleges időpontban.
- Negyedik példa (promóciós SMS): ha Felhasználó olyan szolgáltatást alakít ki, ahol a címzettek napi rendszerességű reklámcélú üzenetek fogadására iratkoznak fel.
4.2. Az üzenet tartalma
- Felhasználó a kiküldött üzenetek tartalmáért mind az üzenetek címzettjeivel, mind harmadik személyekkel szemben felel.
- Felhasználó a Szolgáltatást kéretlen reklám üzenetek használatára (spam) nem használja.
- Felhasználó köteles minden üzenetében egyértelműen azonosítani magát, és kapcsolatfelvételi lehetőségeket adni a címzettek számára, amelyen keresztül a címzettek rendelkezhetnek saját adataik kezeléséről, valamint arról, hogy a Felhasználótól származó üzeneteket kérnek-e a jövőben.
4.3. Az üzenetek címzettjeinek köre
- Felhasználó vállalja, hogy csak olyan személyeknek küld üzenetet, akik ehhez dokumentáltan hozzájárultak. Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy olyan személynek, aki üzenet fogadáshoz hozzájárulást nem adott, a jelen szerződés kapcsán semmiféle üzenetküldést nem végez.
- Amennyiben az üzenet címzettje arról nyilatkozik, hogy nem kíván több üzenetet fogadni, kérésének a Felhasználó haladéktalanul köteles eleget tenni mindaddig, amíg a címzett egyértelműen másként nem nyilatkozik.
- Felhasználó köteles a címzettekről olyan nyilvántartást vezetni (akár a bipkampany.hu címjegyzékében, akár más módon), amelyben a címzetteket jelen szerződésnek mindenben megfelelően kezelni tudja, és igazolni tudja azt is, hogy a címzettek az üzenetfogadáshoz hozzájárultak, és mind az üzenetek mennyiségét, mind a tartalmát, mind a rendszerességét, mind pedig feladásának időpontját elfogadják. A nyilvántartásnak tartalmaznia kell, hogy a címzett telefonszámát és/vagy egyéb adatait Felhasználó pontosan mikor és milyen módon kapta meg.
- Vitás esetekben (pl. kéretlen üzenetküldés gyanúja esetén) Szolgáltató kérésére Felhasználó köteles az aktuális nyilvántartást vagy annak korábbi változatát és minden olyan információt vagy anyagot átadni, amely segítheti a helyzet mielőbbi tisztázását. A nyilvántartást Szolgáltató teljes üzleti titoktartás mellett kezeli, nem adja tovább és nem használja fel az ügy rendezésén kívül más célra.
4.4. Panaszok kezelése
- Amennyiben a Felhasználó által feladott üzenetekkel kapcsolatosan Szolgáltatóhoz bármilyen formában kérdés, észrevétel vagy panasz érkezik, azokat továbbíthatja Felhasználó felé. Felhasználó köteles az ügy átvételéről tájékoztatni az ügy kezdeményezőjét és a Szolgáltatót, köteles az ügy természetétől függően elvárható időn - de legkésőbb két munkanapon - belül az ügyben eljárni, majd köteles annak eredményéről tájékoztatni az ügy kezdeményezőjét és a Szolgáltatót.
- Felhasználó köteles magyar nyelvű, szolgáltatásával kapcsolatban hozzáértő személyzettel telefonos ügyfélszolgálatot biztosítani, melynek alapdíjas számon hívhatónak kell lennie. Az ügyfélszolgálatnak legalább munkanapokon 9-17 óra között rendelkezésre kell állnia. Az ügyfélszolgálat üzemidején kívül a hívások rögzítését üzenetrögzítővel meg kell oldani, illetve a rögzített üzenetek kezeléséről a következő munkanapon gondoskodni kell. Ezen túlmenően, olyan szolgáltatások esetében, amelyeknél a Felhasználó az elektronikus médiában intenzíven hirdet, a meghirdetés ideje alatt és az azt követő 2 órában is köteles ügyfélszolgálatot működtetni.
4.5. Felelősségvállalás
- A Felhasználót teljes felelősség terheli a Szolgáltatás fenti szabályokba illetve jogszabályba ütköző használatáért. Amennyiben Szolgáltató bármely fenti szabályba vagy jogszabályba ütköző használatra utaló jelel észlel, azt súlyos szerződésszegésnek tekinti és kártérítési (kötbér) igénnyel léphet fel.
- A Szolgáltató semmilyen körülmények között nem vállal felelősséget a Felhasználó által kiküldött üzenetek tartalmáért és a címzettek köréért. Szolgáltató felelőssége az üzenetek átvételére, az üzenetek mobilszolgáltatókhoz történő továbbítására, műszaki és elszámolásbeli segítségnyújtásra - azaz a technológiai folyamatra - korlátozódik.
- Amennyiben Felhasználó az üzenethez tartozó feladóazonosítót igényelt, nyilatkozik afelől, hogy jogosult használni és vállalja annak használatával járó felelősséget.
- Felek megállapodnak, hogy amennyiben Felhasználó a 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 pontok bármelyikében foglalt kötelezettségeit megszegi, a következő kötbért köteles fizetni:
- A kötbér összege a 4.1, 4.4 pont bármelyik előírásának megszegése esetén esetenként és egyenként 100 000 Ft azaz egyszázezer forint.
- A kötbér összege a 4.2, 4.3 pontok bármelyik előírásának megszegése esetén 1 000 000 Ft azaz egymillió forint.
- A Felek kifejezetten rögzítik, hogy jelen pontban foglalt megállapodásuk maradéktalanul megfelel a szerződéses szándékuknak és akaratuknak, így azt a későbbiekben sem kívánják vitatni, Felhasználó a kötbérek mértékét eltúlzottnak nem tekinti.
4.6. A címzettek körének összetétele egységes díjszabás esetén (egyirányú SMS küldés)
Felhasználó nem térhet el szélsőségesen a mobilszolgáltatók piaci részesedéseinek arányától a címzettek összetétele tekintetében, azaz nem alakíthatja ki üzenetküldéseit úgy, hogy a Szolgáltatást csak kiválasztott mobilhálózatok előfizetői felé alkalmazza, vagy eltér a jelen szerződésben meghatározott arányokon túl egyes szolgáltatók javára vagy rovására a Szolgáltatás használata során. Ennek célja a szolgáltatónként változó árakból súlyozással kialakított egységáras szolgáltatásunk ár-arányainak védelme.
- A hazai mobilhálózatok piaci részesedései tekintetében a mindenkor illetékes hatóság által közzétett legfrissebb piaci részesedések értékei az irányadóak (megjegyzés: jelen ÁSZF írásakor illetékes hatóság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, az adatok az NMHH weboldal Sajtószobájában érhetőek el havi jelentések formájában. Az illetékes hatóság vagy az adatok elérhetőségének változása nem befolyásolja a szerződés feltételeit. Aktuális piaci részesedési arányok előfizetők száma alapján (kerekítve): T-mobile 47%, Vodafone 25%, Telenor 28%).
- Az eltérések engedélyezett arányai egy hét teljes forgalmát tekintve az adott Felhasználónál:
- 0-1000 darab SMS esetén 15 százalékpontos,
- 1001-10000 darab SMS esetén 8 százalékpontos,
- 10001 darab vagy annál több SMS esetén 5 százalékpontos eltérés engedélyezett.
- A küldéseknek meg kell felelniük a fenti arányoknak tetszőleges hét egymás után következő munkanapra nézve.
- Pl: heti 4 küldés során alkalmanként elküldött 1200 darab SMS esetén a 4800 darab SMS üzenetszám miatt a 8 százalékpontos eltérés engedélyezett. Így ha a T-mobile szolgáltató piaci aktuális részesedése 47%, akkor az elküldött üzenetekben a T-mobile előfizető címzettek aránya 39% és 55% között lehet.
- A fenti arányoktól való jelentős eltérés esetén Szolgáltató korlátozhatja vagy megtagadhatja a Szolgáltatás használatát Felhasználó számára, és/vagy egyoldalúan felbonthatja jelen szerződést, és kártérítési igénnyel léphet fel.
5. A Szolgáltatás díja
- A Felhasználó a Szolgáltatásért díjat fizet a Szolgáltató által kezelt számlaegyenlegre banki átutalással, készpénzzel, vagy bankkártyás vásárlással.
- Felhasználó egyidejűleg többféle különböző díjazású szolgáltatást is igénybe vehet (pl. havidíjas telefonszámbérlés és egyenlegfeltöltéses üzenetküldés).
- A nemzetközi mobilhálózatok műszaki körülményeitől függően az SMS sikeres kézbesítettségéről Szolgáltató nem minden esetben kap visszaigazolást. Szolgáltató a számlaegyenlegből az SMS díját akkor vonja le, amikor az SMS küldésére vonatkozó igényt Felhasználótól átvette és annak kiküldését sikeresen kezdeményezte a mobilszolgáltatók irányába. Amennyiben a Szolgáltató az adott üzenetet nem veszi át és az küldési sorba nem kerül, az SMS díját a Szolgáltató a Felhasználó számlaegyenlegére visszavezeti és erről tájékoztatja.
5.1. Egyenlegfeltöltés
- Felhasználó a megrendelt egyenlegfeltöltés összegét az összeg beérkezését követő jóváírástól a mindenkori díjszabás szerint egy éven belül (lejárati idő) jogosult felhasználni.
- A Szolgáltató teljesítést követően megküldi az eredeti számlát.
- A befizetett összeg és annak egyenlege nem visszafizethető és nem kamatozik.
- Az egyenleg lejárati idejét egy újabb feltöltéssel a Felhasználó további egy évvel meghosszabbíthatja.
- A minimálisan feltölthető egyenleg összege 5000 Ft + ÁFA.
- Felhasználó havonta maximum 5 alkalommal választhat bankpénztári vagy egyéb készpénzes befizetési módot díjmentesen, minden további ilyen befizetés díja 0,04%, min. 250 Ft+ÁFA/befizetés.
5.2. Havidíjas szolgáltatások
Havidíjas szolgáltatás (pl. saját telefonszámbérlés) esetén érvényes feltételek:
- Szolgáltató a szolgáltatás havidíjára vonatkozó számlát előző hónapban állítja ki és a szolgáltatást csak a számla teljesítése esetén biztosítja.
- Amennyiben a szolgáltatás igénybevételének kezdete nem a hónap első napján történik, Szolgáltató az adott időszakra vonatkozó részarányos összeget számol fel.
- Saját telefonszámbérlés esetén a szolgáltatás felmondása 30 napos határidővel lehetséges olyan módon, hogy a szolgáltatás töredékhónapra nem mondható fel - így legkésőbb a felmondási időszakot megelőző hónap utolsó napján kell felmondani a szolgáltatást.
- Határozott idejű telefonszámbérlés esetén a szolgáltatást nem kell felmondani, azonban idő előtti felmondás esetén a fenti felmondási szabályok érvényesek.
5.3. Kötelező havi forgalomhoz kötött szolgáltatások
Ha a Szolgáltató által tett, Felhasználó által elfogadott árajánlat havi minimum SMS forgalomhoz kötött (ezt az ajánlat minden ilyen esetben egyértelműen tartalmazza), a következő feltételek szerint történik az elszámolás:
- Felhasználó köteles a havi minimális forgalomnak megfelelő összeget minden hónap 5. napjáig feltölteni (amennyiben az munkaszüneti napra esik, az összeg feltöltését a rákövetkező munkanapig kell elvégezni).
- Szolgáltató havi rendszerességgel kiértékeli Felhasználó forgalmát. A forgalom kiértékelése naptári hónap első napjától naptári hónap utolsó napjáig tart, töredékhónap esetén a forgalomlimit arányos kiszámításával.
- Szolgáltató kompenzációra jogosult, ha Felhasználó SMS forgalma nem éri el az ajánlatban meghatározott havi minimum limitet. A kompenzáció Szolgáltató azon külső szolgáltatók felé tett forgalmi vállalásain és beszerzési kötelezettségein alapul, amelyek alapján Felhasználó számára kedvezőbb forgalmi díjakat biztosít. A Szolgáltató a következő kompenzációkra jogosult:
- Szolgáltató jogosult a Felhasználó valós forgalma és a forgalomlimit közötti különbözet összegével Felhasználó egyenlegét megterhelni. Amennyiben Felhasználó rendelkezésre álló egyenlege nem éri el a terhelendő összeget, és annak feltöltése (a különbözet összegével és a következő havi minimum forgalom díjának összegével) felszólításra nem történik meg, Szolgáltató számlát állít ki a különbözet összegéről, amely kompenzációként nem leforgalmazható.
- Szolgáltató Felhasználó díjszabását az adott napon érvényes listaárak szerintire módosíthatja külön értesítés nélkül.
6. A Szerződés módosítása
- Tekintettel arra, hogy az SMS továbbításának feltételei a Szolgáltató és más szolgáltatók, illetve a távközlési szolgáltatók közötti szerződésektől függ, a Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a Szolgáltatás díjait egyoldalúan módosítsa és ennek megfelelően tájékoztassa a Felhasználót.
- A díjak módosítása a módosítás hatálybalépése után elküldött SMS-ekre már vonatkozik, függetlenül attól, hogy az adott SMS-ek mikor lettek megrendelve és azok díja mikor lett jóváírva.
7. Adatvédelem és adatkezelés
- A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználó által tárolt azonosító és jelszó nem biztonságos tárolásáért, a Felhasználó által a rendszer használatán túl belépve hagyott vagy belépve tartott rendszerben illetéktelen általi hozzáférésért és az ezekből eredendő esetleges károkért.
- Szolgáltató köteles Felhasználó személyes adatait az információs önrendelkezésről és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglaltaknak megfelelően kezelni.
- Szolgáltató a Szolgáltatások nyújtása során a birtokába kerülő összes adatot és információt bizalmasan kezeli, nem használja fel saját céljaira, harmadik fél számára kizárólag a Szolgáltatás nyújtásához legszükségesebb mértékben adja ki (pl. a címzettek mobiltelefonszámát és a számukra küldendő üzenet szövegét Szolgáltató továbbítja különböző mobilhálózatok rendszerei felé).
- Szolgáltató Felhasználó személyes adatait az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltatknak megfelelően kezeli (https://bipkampany.hu/hu/contents/privacypolicy).
8. Rendelkezésre állás
- A Szolgáltató éves átlagban legalább 98%-os rendelkezésre állást tud biztosítani a Felhasználó részére.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy Szolgáltató nem tud felelősséget vállalni az Internet hálózat Felhasználó és Szolgáltató valamint Szolgáltató és mobilszolgáltatók közötti szakaszának kieséséért, a mobilhálózatok üzemzavaraiért vagy műszaki problémáiért, valamint a mobilszolgáltatóknak már továbbított üzenetek kézbesítésének sikerességéért.
- A mobilszolgáltatók rendelkezésre állási szintjét a mobilszolgáltatók mindenkori Általános Szerződési Feltételei tartalmazzák.
9. Adattárolás
- Felhasználó tudomásul veszi és hozzájárulását adja, hogy a Szolgáltató rendszere a Felhasználók által küldött szöveges üzenetek adatait naplózza, a mindenkori dátumhoz képest visszamenőleg tárgyhó plusz 6 hónapig tárolja a Felhasználó által kiküldött üzeneteket.
- Egyszeri költség ellenében a Szolgáltató a régebben kiküldött üzenetek statisztikáját a Felhasználó rendelkezésére bocsájtja.
10. Szerződés hatálya és megszűnése
- A Szerződés határozatlan időtartamra jön létre.
- A Szerződés megszűnik bármely Fél felmondásával, bármely Fél jogutód nélküli megszűnésével vagy halálával, valamint a Felek közös megegyezésével.
- A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást azonnali hatállyal felfüggeszteni, és a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha a Felhasználó a Szerződésben foglaltakat súlyosan vagy visszaélésszerűen megsérti, így különösen akkor, ha a Felhasználó jogosulatlan feladói azonosítót használ, az elküldött SMS szöveges tartalma jogszabályba ütközik, vagy a címzettek kéretlen üzenet fogadása miatti tiltakozásáról a Szolgáltató tudomást szerez.
- A Szerződés rendkívüli felmondása esetén a Szolgáltató a Felhasználó számlaegyenlegén rendelkezésre álló összeget a Felhasználónak 15 napon belül visszafizeti, feltéve, hogy annak összege az 1000 Ft-ot meghaladja. Egyéb megszűnés esetén a számlaegyenlegen még fennmaradó összeget Szolgáltatónak nem áll módjában visszafizetni.
11. Vis maior esemény
- Az alábbi rendelkezések értelmében vis maior esemény az érintett Fél érdekkörén kívül eső elháríthatatlan esemény, így például: a magyarországi SMS kommunikációs piac egészét érintő változás, természeti katasztrófa, tűz, áradás, hatóság rendelkezése, szükségállapot, lázadás, polgárháború, háború, sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés.
- Egyik Fél sem felelős a Szerződés szerinti kötelezettségeinek nem-, hibás- vagy késedelmes teljesítésért, ha azt Vis maior esemény okozta. Vis maior esemény bekövetkezte esetén az érintett Fél köteles a másik Felet írásban haladéktalanul értesíteni. Vis maior esemény időtartama alatt a Szerződés szünetel, abban a mértékben, amennyiben a Szerződés teljesítése a vis maior esemény miatt nem lehetséges.
12. Lefedettség
- Magyarország
- T-mobile (3630)
- Telenor (3620)
- Vodafone (3670)
- Tesco Mobile (3631)
- Nemzetközi lefedettség: megállapodás szerint.