Bárhová is nézünk a világban, az okostelefonok terjedését láthatjuk, ezzel párhuzamosan pedig a mobilinternet-használat is növekszik. Ez alól az EU-5 sem kivétel, az eMarketer becslései szerint pedig a mobilinternet-használók száma Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban megduplázódik majd 2015-ig.

Ebben az évben az EU-5 országaiban mintegy 58 millióan használják majd a mobilinternetet legalább havonta, az eMarketer becslései szerint. Ez a népesség kevesebb, mint negyede.
„Az alkalmazások és a böngészők széleskörűbb használata, a már elterjedt szöveges üzenetküldés mellett, remek lehetőséget jelent a hirdetőknek, hogy fogyasztóikkal a vásárlási folyamat bármely részében kommunikálhassanak, legyen szó akár márkaismertség-építésről vagy utánkövetésről, ügyfélszolgálatról” – mondta az eMarketer vezető elemzője, Noah Elkin.
A másik jó hír a hirdetők számára az, hogy az európaiak már most is rendkívül befogadóak a mobilmarketinggel szemben.
„Az európai fogyasztók hajlandósága, hogy a márkákkal mobiltelefonjaikon is kommunikáljanak, valamint a kuponok, SMS-ek és a különleges, mobilon érkező ajánlatok növekvő népszerűsége új fejezetet nyitott a mobilmarketingben” – mondta Elkin.
A tapasztaltabb cégek az egyszeri, közvetlen válaszadáson alapuló kampányoktól inkább a márkaismertséget építő és a fogyasztók folyamatos bevonódását elősegítő kampányok felé mozdultak el. A hűségprogramok eszközei is egyre kifinomultabbak, és a hirdetők egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az engedély-alapú gyakorlatokra, kombinálva a már bevált mobilmarketing technikákkal.
Több egyéb tényezővel együtt ez is szerepet játszik majd abban, hogy a régióban a mobilreklám-költés várhatóan emelkedni fog.
(Forrás: eMarketer)

« »