A Transverse közzétette vezeték nélküli és mobil-iparágra vonatkozó kutatását, melyből többet megtudhatunk az előfizetők telefonhasználati szokásairól és arról, hogy milyen mértékben hajlandóak reklámokat megtekinteni cserébe előfizetésbeli kedvezményekért.

A Transverse által kezdeményezett, az iGR marketingstratégiai tanácsadó cég által levezényelt kutatás a mobil- és a vezeték nélküli szektorra koncentrálva, 810 fő 18 és 65 év közötti előfizető válaszain alapul. Az eredmények szerint a válaszadók nagy része befogadó a mobilreklámokkal szemben. 56%-uk állította, hogy hajlandó lenne hirdetéseket megnézni telefonján, ha ezért cserébe 25-50%-os engedményt kapna havi számlájából.

A kutatásból kiderült továbbá:

* A 35 év alatti mobilosok a legbefogadóbbak a reklámokkal szemben némi engedményért cserébe.
* A fiatalabb, 18-25 éves korú előfizetők, akik nagyobb mértékben használják a szöveges üzeneteket, inkább ennél a szolgáltatásnál, míg a hanghívásokat előnyben részesítő 26-44 éves korúak inkább a beszéd alapúaknál érvényesítenék a kedvezményeket.
* A megkérdezettek 46%-a szerint 25-50%-os engedmény a havi számlából már elegendő lenne ahhoz, hogy engedélyezzék a szolgáltatóknak a keresési, e-mailezési és SMS-ezési szokásaikról, és földrajzi helyzetükről történő adatgyűjtést – ez persze nem vonatkozik az üzenetek szöveges tartalmára.

„A mobilreklámnak számos formája van, és az általános vélekedés szerint tolakodó. De amikor felkínáljuk az előfizetőknek a lehetőséget, hogy reklámokat kapjanak, és elérhetővé tegyék telefonhasználati szokásaikat némi engedményért cserébe, a mobilreklám nagyon is jól targetálható és magas hatékonyságú lehet” – mondta Iain Gillott, az iGR elnöke. „A kutatás eredményei azt jelzik, hogy a fogyasztók nyitottak a nem hagyományos mobilreklám modellekre is.”

„A jelen gazdasági helyzetben a fogyasztók igyekeznek minden módon csökkenteni havi kiadásaikat” – mondta Jim Messer, a Transverse vezérigazgatója és elnöke. „Ha egy szolgáltató képes úgy ösztönözni előfizetői bázisát, hogy értékesebb kapcsolatot hozzon létre a felhasználók, a márkák, a kereskedők és a média cégek között, az előfizetők jelentős kedvezményekben részesülhetnek, a hirdetők pedig remekül tudják targetálni üzenetüket. A vezeték nélküli szolgáltatók számára pedig ez olyan bevételt jelent, mely segít a nyereségesség fenntartásában. Mindez a korszerű OSS technológiának köszönhető”.
(Forrás: DMA)

« »