Nemrégiben az Orange közzétette „Exposure 2” nevet viselő kutatásának eredményeit, melyben a fogyasztók mobilmarketinghez való viszonyulását vizsgálta.

A kutatásból kiderült hogy azon előfizetők 81%-a, akik bármely, nem hangalapú szolgáltatást használnak mobiljukon, hetente legalább egyszer fogyasztanak valamilyen mobilmédiát, mégpedig otthon. Az eredmények között szerepelt az is, hogy a mobilt személyesebbnek és innovatívabbnak tartják a felhasználók, mint a többi reklámozásra használt médiumot, és a válaszadók meglepően nagy aránya, 35%-a, foglalkozott már valamilyen szinten m-kereskedelemmel.
A felmérés egy 18 hónappal ezelőtti kutatás mintájára készült. A szektor üdvözölte a kezdeményezést, mivel ritka az ehhez hasonló alapos, minőségi kutatás.
Az Orange számára a Basis által elkészített felmérés kvantitatív részében 2000 személyt kérdeztek meg, mely viszonylag szilárd eredményekhez vezetett.
Az eredményekből kiderült, hogy a mobilmédia-fogyasztók átlagos életkora 36 év, és 81%-uk főleg otthon vagy tömegközlekedésen használja a médiumot. A válaszadók 67%-a, aki e-mailezésre használta mobilját, szintén otthon tette ezt, csakúgy, mint az az 56%, aki a mobilinterneten szörfözött lakásából. A mobilmédia felhasználói nagyon nyitottak a mobilmarketing felé – a megkérdezettek 70%-a vonzónak találta az interaktív marketing technikákat. A mobilmarketing jelenleg legnépszerűbb formái az átklikkelésre alkalmas reklámok és a kuponok.
A mobilt a legszemélyesebb és leginnovatívabb eszköznek tartják az összes hagyományos és digitális eszköz közül.
A fogyasztóknak azonban még vannak kételyeik a költségekkel és a biztonsággal kapcsolatban: az Orange szerint erre megoldást jelentene, ha a hirdetők egyértelműen jeleznék, mivel jár, ha ráklikkelnek egy banneres reklámra vagy válaszolnak egy ösztönző SMS-re. A szolgáltató javasolta azt is, hogy a hirdető fizesse az adatforgalmi díjakat, és használjon hivatalosnak ható URL-eket és e-mail címeket, különösen, ha a márkában már bíznak a vásárlók.
Steve Heald, az Orange UK társ-csatornákkal foglalkozó igazgatója elmondta: „Az Exposure 2 kiválóan tájékoztat arról, hogy milyen esélyekkel és mobilmarketinges módszerekkel próbálkozhatnak a márkák fogyasztóik körében. Az emberek szívesen fogadnak olyan kampányokat, melyek kihasználják, hogy a mobil egyedi és innovatív eszköz a szemükben, és amely izgalmas, és érdekes interakciót kínál számukra. Tisztán látszik az is, hogy a cégeknek tájékoztatniuk kell vásárlóikat azzal kapcsolatban, hogy mit várhatnak egy mobilkampánytól.”
(Forrás: DMA UK)

« »